menu_AFT20

piątek, 10 lutego 2017

Wenecja - koszty 4 dniowego wypadu

Dziś kilka słów o kosztach wyjazdu 4-dniowego do Wenecji. Zapewne można by jeszcze przykręcić koszty, ale tym razem postawiliśmy na odrobinę luksusu i przyjemności.

1. Transport
Niedawno otwarto połączenie z Katowic wprost do Wenecji, ale niestety w momencie kiedy kupowaliśmy bilety (wrzesień 2016) jeszcze tej trasy nie było. Lecieliśmy wizzairem tylko z bagażem małym podręcznym i udało się spakować.
Z Bolnii do dworca podjechaliśmy autobusem po 6 euro w jedną stronę czyli total 12 euro (zapomniałam go doliczyć w zestawieniu). Linia autobusowa oznaczona jest kodem BLQ.
Z Bolonii mieliśmy już bilety na przyspieszony pociąg Trenitalii zakupiony w przedsprzedaży internetowej w grudniu.

2. Noclegi
Jak zawsze korzystaliśmy z Booking.
Patrząc na obecne ceny za 3 noce dla 2 osób noclegi można dostać od około 1150 zł.

Można także skorzystać z noclegu w hostelu w pokoju wieloosobowym (cena za 2 osoby na 3 noce).
Mimo wszystko ceny nie są znacznie niższe :-(

3. Jedzenie
W Wenecji można zjeść za całkiem rozsądne pieniądze. W wielu miejscach idąc uliczkami napotykamy pizzerie serwujące pizze w kawałkach w cenie od 2,5 do 3,5 euro i kawę za około 1,6 euro. Myślę, że to bardzo rozsądne rozwiązanie.
W mieście znajduje się także jeden duży supermarket Coop zlokalizowany blisko stacji kolejowej Venezia Santa Lucia. Wystarczy przejść od stacji przez szklany most po prawej i podążać wzdłuż kanału, a po lewej ukaże się sklep. Jest to chyba najtańszy sklep w Wenecji.

4. Atrakcje
Niestety pogoda dała się nam we znaki i nie korzystaliśmy z transportu wodnego. Dużo chodziliśmy za "zero" złoty :-)
Każde odwiedzone przez nas miejsce było bezpłatne.
Najciekawsza była galeria handlowa z cudownym tarasem widokowym.