menu_AFT20

niedziela, 12 lutego 2017

Bajkowe Rialto i inne mosty Wenecji

Czy Wenecja jest bajkowa?
Ależ tak!
Nie tylko dlatego, że jest miastem na wyspach z setkami mostów, ale także dlatego, że to tu problemy rozwiązuje Super Wings :-)
Znacie tą bajkę? Ja mam 7-latkę, więc kilka serii bajek w domu przerobiliśmy. Jednak nigdy nie widzieliśmy odcinka z Wenecji, a to byłby fajny sposób na pokazanie tego miasta dziecku przed przyjazdem tutaj. Dlatego dziś zapraszam do bajkowej Wenecji!
Filmik znajdziecie TUTAJ.
Akcja rozgrywa się na weneckich kanałach. Chłopczyk robi za listonosza i rozwozi łódką listy po domach. Docierając pod most Rialto trafia na korek. Policjant Super Wings pomaga go rozładować.
Przyznam się szczerze, że nawet mnie ta bajka urzekła, bo kto z nas dorosłych nie kocha bajek.

obrazek pochodzi z bajki Super Wings

obrazek pochodzi z bajki Super Wings

Do mostu ocierają tłumy, my także...



Zaczęło mnie zastanawiać jak powstawał most.
Jak wiadomo jest on najstarszym weneckim mostem nad Canal Grande, wybudowanym w latach 1588 - 1591, choć jego początki sięgają roku 1181.
Na początku w tym miejscu znajdował się most pontonowy, następnie była tu zwodzona konstrukcja drewniana. Ostatecznie powstał most kamienny.

Odszukałam kilka starych klatek...

Poniżej konstrukcja drewniana namalowana przez jednego z włoskich malarzy, mistrza szkoły weneckiej.

Obraz na płótnie Vittore Carpaccio z roku 1494
A tu mapa Wenecji pochodząca z roku ok. 1500 r. drzeworyt, 135 cm x 282 cm, wykonana przez Jacopo de’ Barbari.

Drzeworyt z Museo Correr w Wenecji
Muszę przyznać, że most przyciągał od lat wszelkich twórców sztuki.
Na pewno ma w sobie duszę i historię.

Obecnie nad Canal Grande istnieją 4 mosty:

* Most Akademii (wł. Ponte dell'Accademia)
* Most Bosych (wł. Ponte degli Scalzi)
* Most Rialto (wł. Ponte di Rialto)
* Most Konstytucji (wł. Ponte della Costituzione)

Odwiedziliśmy wszystkie cztery.
Kiedy przechodziliśmy Mostem Akademii, lało tak, że nie zrobiliśmy zdjęcia. Mimo to odszukałam go dla Was w internecie, bo to piękny drewniany most, który na pewno warto zobaczyć.

zdjęcie pochodzi z http://freephotooftheday.com/2014/03/19/ponte-dellaccademia-bridge-venice-italy/
Byliśmy także dwukrotnie na Moście Konstytucji:



Most Bosych także trudno pominąć, bo znajduje się tuż na wprost wyjścia z dworca kolejowego. Przechodziliśmy nim kilkakrotnie, ale przy dość słabej pogodzie. Ujęliśmy go, ale na żywo jest znacznie piękniejszy :-) Za to widok z niego szczególnie po zmroku zapiera dech!



Weneckich mostów jest ponad 400-sta, ale ja dziś chciałam pokazać Wam te najważniejsze, które stały się symbolami miasta. Mam nadzieje, że się podobało i że wrócicie po kolejne hostorie miasta zakochanych.
Będzie mi miło jak zostawicie komentarz.

2 komentarze: