menu_AFT20

poniedziałek, 10 lutego 2014

Jak przemieszczać się po Wiedniu?

Najwygodniejszym i najszybszym środkiem transportu (oczywiście moim zdaniem) jest metro. Ja właśnie nim poruszałam się podczas wizyty w tym mieście.
Każdy kto się wybiera do Wiednia, zastanawia się ile mnie to wyniesie? więc już odpowiadam na to pytanie.

Bilet w Wiedniu obowiązuje na wszystkie środki komunikacji miejskiej: metro, tramwaj, autobusy.
Bilety można zakupić w automatach na przystankach, punktach informacji i online. Ceny są następujące:
7,10 Euro - bilet 24 h;
12,40 Euro - bilet 48 h;
15,40 Euro - bilet 72h;
2,10 Euro (1,10 dzieci) - bilet jednorazowy;
19,90 Euro - karta wiedeńska obowiązująca na całą komunikację miejską oraz gwarantująca ponad 200 zniżek w muzeach i kawiarniach, dostępna w Informacji Turystycznej i obowiązująca przez 72h;
dzieci do 6 roku życia przemieszczają się za darmo.



Jeśli ktoś zastanawiałby się nad podróżą autem, dorzucam ceny parkingów w kilku miejscach:

Prater czyli parkujemy pod wesołym miasteczkiem
do 10 minut darmowe
każde 30 minut płatne 1 Euro (1h - 2 Euro, 1,5h - 3 Euro, 2h - 4 Euro ...)

Haus de Meres czyli parkujemy pod domem morza
Auto należy zostawić w Wipark-u na Fritz-Grunbaum-Platz 1, 1060 Vienna, Osterreich.
Z biletem z Haus de Meres otrzymacie zniżkę na parkowanie. Cena to 30 Eurocentów za godzinę.

Schönbrunn
Najbliższy parking znajduje się na Schönbrunner Schloßstraße, 1130 Vienna, cena za godzinę wynosi 3,90 Euro.

2 komentarze:

  1. My podróżowalismy...za darmo;-) Podjęliśmy ryzyko i nie skasowalismy ani jednego biletu jeżdżąc metrem przez 1 dzień naszego pobytu w Wiedniu;-)

    Ale bylismy młodzi i głupi.....teraz bym nie zaryzykowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt faktem nikt mnie przez cały dzień nie kontrolował, ale myślę, że jakby się zdarzyło słono by mnie to kosztowało :-) Wolałam cieszyć się podróżą i nie ryzykować.

      Usuń