menu_AFT20

poniedziałek, 13 stycznia 2020

Podsumowanie podróży do Wietnamu

Okres podróży: 20 grudnia 2019 - 6 stycznia 2020
Ilość dni w samym Witnamie: 14
Odwiedzone miejsca: Hanoi, Ha Long, Cat Ba (północ)
Temperatury: 22-25 st. Celsjusza
Deszcz: jeden dzień rano przez około 2h

Ceny lotu:
1800 zł na osobę liniami Qatar Airwais (można jeszcze dostać się innymi, ale my trafilismy na dobrą cenę w interesującym nas okresie).
Bilety zakupiliśmy w marcu 2019

Hotele:
Rezerwację zrobiliśmy przez booking. Na 3 osoby bardzo fajne pokoje ze śniadaniem wyniosły nas od 80 do 100zł za cały pokój.
Na miejscu można dostac noclegi nawet od 3 Euro w hostelach i hotelach o niższym standardzie.Bez problemu można jechac bez rezerwacji w tym okresie, bo miejsc noclegowych nie brakuje i można ich szukac na miejscu.

Transport po Wietnamie:
My korzystaliśmy z wszechobecnych autobusów (sa także nocne sypialne). Mozna także jeździć pociągami.
Koszt transportu z Hanoi na wyspę Cat Ba wynióśł nas na osobę 43zł (160 km w 4,5 godziny: autobus - szybka łódź - autobus).
Wiem, że sa tanie wewnętrzne loty, ale my skupialiśmy sie na północy.


Waluta:
W Wietnamie płacimy dongami VND.
Kurs jaki udało nam się znaleźć to 1 $ = 23 100 dongów
Nie przyjęło nam żadnej polskiej karty (zarówno płatniczej jak i kredytowej).
Nie mam Revoluta (jeszcze).

Jedzenie:
Średnio obiad z napojem kosztował 8-12 zł na osobę.
Jedzenie jest pyszne. Nigdzie nie mieliśmy problemów z żołądkiem.

Szczepienia:
Nie ma szczepień obowiązkowych, ale zalecamy mieć jako minimum: wzw a+b, błonica, tężec, krztusiec, polio.

Ubezpieczenie:
Korzystamy z rocznych ubezbieczeń True Traveller.

Zwiedzanie:
Wiekszośc atrakcji to ceny za wejście 30-40 tys dongów, a więc 4-6 zł. Najdroższy był Park Narodowy na wyspie Cat Ba 80 000 dongów, a więc prawie 14 zł.

Wycieczki fakultatywne i inne przyjemnosci:
Korzystaliśmy z masażu 60 minut na całe ciało w naszym hotelowym SPA za ok. 40 zł.
Wybraliśmy się na wycieczkę po zatoce Ha Long (kajaki, lunch, zwiedzanie Monky Island, itp.) - 3 osoby za cały dzień 220 zł.
Wypożyczenie skutera na cały dzień kosztowało nas 2,5$ czyli ok. 10 zł za skuter.

Wizy:
Wyrobiliśmy e-wizę on arrival poprzez stronę ambasady za 25$ na osobę czyli ok. 100zł.
Proces jest stosunkowo prosty. Wystarczy posiadać skan najważniejszej strony paszportu, elektroniczne zdjęcie paszportowe oraz kase na opłatę.

Wietnam jest piękny i stosunkowo tani. Jeśli 16h lot Cię nie przeraża, to polecamy go serdecznie.


 

14 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post. Kto chciałby tam pojechać znajdzie tu niesamowicie ważne informacje, brawo. :0 No, a zdjęcia przemiłe dla oczu. Pozdrawiam serdecznie. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i oczywiście w razie potrzeby odpowiem na wszelkie pytania. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Wietnam, cóż za piękny kraj, na pewno odwiedzę to miejsce któregoś razu z moją żoną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wietnam to przede wszystkim malownicze krajobrazy i wyjątkowa architektura. Warto odwiedzić ten kraj, aby zobaczyć bogactwo tych niezwykłych atrakcji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miejsca, ale jednak ryzykowne. Nie wiem czy bym się wybrała w takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super podróż i nie za duże pieniądze :)
    Warto też pomyśleć o zwiedzaniu Polski która też jest bardzo ładna :_

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja marzę o tym, żeby w przyszłości odwiedzić Wietnam, Chiny i Japonię. Mam nadzieję, że wkrótce będę miał taką możliwość.
    https://akcesoria-podrozne.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Super podsumowanie! Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się wybrać na taką wycieczkę. Póki co planuję wycieczkę nad polskie morze, które bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, zazdroszczę destynacji, moje marzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście wyszliście dość korzystnie cenowo. W zeszłym roku planowałam podróż do Wietnamu i niestety nie znalazłam nic w tej cenie na czas. Zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Każdy chciałby pojechać do bardzo fajnego kraju.Sam się zastanawiam nad wycieczką do Chin.

    OdpowiedzUsuń
  11. Każdy na pewno powinien przeczytać ten artykuł.Ten artykuł jest mega ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawa wyprawa! Może sam niedługo się skuszę na jakiś wyjazd, kto wie :D

    OdpowiedzUsuń