menu_AFT20

poniedziałek, 25 września 2017

Islandia - najciekawsze wodospady

Każdy z nas ruszając na Islandię ma swoje typy co chciałby tam zobaczyć: sławne Golden Circle, wulkany, lodowce, lodowa jaskinia, może snorkeling w Silfrze, fiordy wschodnie lub zachodnie.
Dziś pokaże Wam kilka miejsc, które nam udało się odwiedzić z jak najdokładniejszymi informacjami. Mam nadzieje, że to pomoże Wam opracować własną mapkę.

Wodospady
Jest ich bardzo dużo na każdym kroku. Nie da się zobaczyć ich wszystkich. Ja wymienię te, które są najbardziej dostępne i oczywiście moim subiektywnym zdaniem najładniejsze.
Moje TOP 5 wodospadów na Islandii.


Gullfoss - znajduje się na tak zwanym Golden Circle przy drodze numer 35.
Auto: 4x4 nie wymagane.
Parking: górny i dolny. Nie ma opłat za parkowanie.



Seljalandsfoss - znajduje się na południu tuż przy drodze numer 1. Wystarczy nieco zjechać na boczną uliczkę i następnie zaparkować.
Auto: 4x4 nie wymagane.
Parking: 700 koron (23 PLN).


To niezwykły wodospad, bo można go obejść dookoła i chyba dlatego parking jest płatny :-)

 

Skógafoss - jedziemy dalej w kierunku Vik drogą numer 1.
Auto: 4x4 nie wymagane.
Parking: Nie ma opłat za parkowanie.

Wodospad można oglądać z dołu lub z góry. Wystarczy pokonać kilkadziesiąt schodów, ale widoki piękne.






Dettifoss - największy wodospad w Europie znajduje się na północy Islandii pomiędzy dwoma innymi wodospadami Hafragilsfoss i Selfoss. Jadąc od Reykiaviku musicie minąć Reykjahlid.
Auto: jeśli jedziemy szutrem czyli drogą 864 auto 4x4 bardzo nam się przyda, jeśli jedziemy drogą 862 wystarczy zwykły samochód (po tej stronie jest asfalt). Od głównej drogi jest do niego około 30 kilometrów.
Parking: bezpłatny.




Godafoss - leży na północy przy drodze 844. Nam podobał się najbardziej. Można go obejrzeć z poziomu obu luster wody czyli tak zwane z dołu i z góry.
Auto: 4x4 nie wymagane.
Parking: Nie ma opłat za parkowanie.





Jest jeszcze kilka cudownych wodospadów, ale my najbardziej żałujemy że nie udało nam się zobaczyć Svartifossa w Parku Narodowym Vatnajökull.

Wkrótce: wulkany i pola lawowe, lodowce, baseny termalne, jaskinia lodowa oraz inne

18 komentarzy:

  1. Islandia to absolutnie przepiękne miejsce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie niedługo się tam wybieram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę i mam nadzieję, że ciut pomogę w organizacji tymi moimi postami ;-)

      Usuń
  3. Nasze lista miejsc do zobaczenia w Islandii wydłuża się z każdym dniem... ;) Wodospady też oczywiście na niej są! I to w dużych ilościach ;)
    P.S. Dlaczego nie udało się Wam odwiedzić Svartifossa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzenie po lodowcu zajęło nam dłużej niż myślałam, a że byłam jedynym kierowcą, to musiałyśmy pojechać już dalej. Jest jednak powód, by wrócić :-)

      Usuń
  4. Świetny wpis! Ja właśnie kupiłam bilety i zastanawiam się c zwiedzić. Lecimy z mężem za tydzień na kilka dni. postanowiliśmy sobie zrobić spóźnione wakacje. Ale ciągle się zastanawiam czy nie odłożyłam za mało gotówki. Rozważamy taką opcję jak kredyt chwilówka żeby nie musieć się stresować i na wszystkim oszczędzać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A masz kartę kredytową? Nie wyszło by lepiej niż chwilówka. Ja nie jestem ich zwolennikiem.

      Usuń
  5. Fajny wpis. Mam jakiś pomysł na mój kolejny urlopowy wyjazd :)
    Dzięki wielkie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam po weekendzie na kolejną dawkę inspiracji ;-)

      Usuń
  6. Te wodospady są piękne, chciałabym móc je kiedyś zobaczyć. To musi być mega fajne przeżycie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesujący blog, sama uwielbiam podróżować.Do Stanów Zjednoczonych pojechałam wraz z moją
    10-letnią córką z myślą, aby zostać tam na stałe.Wyjazd i rozłąka sprawiły, że teraz o wiele bardziej doceniam kraj i tradycje rodzinne.Nie znaczy to,że rezygnuję z wyjazdów wprost przeciwnie uwielbiam wyjeżdżać ale tylko na wakacje.Szykuję się teraz do wakacji w krajach tropikalnych myślę tu o Tajlandii.Pociągają mnie malownicze krajobrazy i tropikalna przyroda.Znalazłam ostatnio interesująca stronę https://www.uniqa.pl/ubezpieczenia-dla-ciebie/moje-zycie/lubie-podroze/wakacje-w-tropikach
    Koniecznie muszę zrobić wszystkie niezbędne szczepienia i załatwić ubezpieczenie turystyczne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja lubię wypady i podróże, ale kocham wracać do Polski. O Tajlandii co prawda nie marzę, ale zaglądam do Azji w zimie po pogodę. Na ferię lecimy do Izraela.
      Szczepienia tak, koniecznie. Jestem och zwolennikiem. Lubię mieć mało zmartwień w podróży.
      Pozdrawiam serdecznie!
      Kasia

      Usuń
  8. Zawsze marzyłam żeby zobaczyć te wodospady :D Jak to mniej więcej wygląda z kosztami, taka wyprawa? Muszę przygotować się na duże wydatki czy raczej budżetowo też się da zobaczyć tą krainę? :) Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta tu pisałam sporo o kosztach. Myślę, że wszystko zależy od czasu pobytu na wyspie, okresu w jakim jesteśmy i naszych wymagań.
      podrozekasi.blogspot.com/2017/09/islandia-podsumowanie-podrozy.html?m=1

      Usuń
  9. Uwielbiam takie wycieczki, gdzie są takie piękne widoki i tyle nowych fajnych rzeczy do obejrzenia, sama chętnie bym się wybrała na tego typu podróż, tego lata byłam w grecji ale w nastepne lato zamierzam coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grecja też jest ciekawa i widoki cudne, ale Islandię trudno przebić. Wiem co mówię :-)

      Usuń
  10. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń