menu_AFT20

niedziela, 30 marca 2014

Jedzie pociąg z daleka... co znalazłam w firmowym muzeum

Co łączy moją obecną firmę, jej siedzibę w Salzgitter i Wrocław? oczywiście pociągi! piękne, wspaniałe i jedyne w swoim rodzaju.
Nigdy nie przypuszczałam, że stanę się częścią tak pięknej historii, zanim nie zobaczyłam okazów naszych pociągów zbudowanych we Wrocławiu wiele lat temu przez ówczesną firmę Linke-Hofmann-Werke.
Nie wiem czy i wy lubicie pociągi, ale mam nadzieje, że zdjęcia będą się Wam podobać.

U góry przepiękny pociąg SVT 137 zbudowany w roku 1938. Wewnątrz odkryłam przecudowne zdobienia w drewnie. Każdy wagon przedstawiał inny widoczek. Jednak najbardziej spodobał mi się Breslau czyli Wrocław.



Poniżej wagon transportowy DR 503 281 P zbudowany w 1921 roku oczywiście we Wrocławiu. Załadowany ważył prawie 16 ton. Użytkowano go w Hamburgu.

Wszystkie wagony oznaczone są pięknymi tabliczkami.

Pierwszy raz miałam okazję zobaczyć i zajrzeć do środku BR-a 39. Wspaniała, piękna i niezwykła lokomotywa.

 Poniżej mała przetaczarka zbudowana w 1921 roku. Osiągała zawrotne prędkości 40 km/h przetaczając dobrze ponad 20 ton.

Mniejsza przetaczarka z roku 1926, oczywiście również zbudowana we Wrocławiu. Służyła do przetaczania mniejszych wagonów.

Mój zielony ulubieniec.

Piękny wagon tramwajowy TM 33. Nadal działający dzwoneczek, którym mogłam się pobawić przeniósł mnie w przeszłość.

Nie ma to jak trafić w takie miejsce przypadkowo. Było miło, zaskakująco i wspaniale. Mam nadzieje, że jeszcze przytrafi mi się taka niespodzianka.

8 komentarzy:

  1. To była naprawdę miła niespodzianka! Miejsca, na które trafiamy przypadkowo są zawsze najlepsze:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale jeszcze jak nie trzeba wychodzić z pracy by je odwiedzić, to już rzadkość ;-)

      Usuń
  2. Coś pięknego. Od małego uwielbiałem pociągi, a teraz taka miła niespodzianka u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję! To mamy coś wspólnego - też lubię stare piękne pociągi. Te nowe buduję u siebie w firmie, więc nie mogę powiedzieć nic innego, niż jest to dla mnie wspaniała przygoda i ciekawe wyzwanie.

      Usuń
  3. świetne te pociągi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja tam wolę statki i pływać sobie na nich nowe stare nieważne byle było morze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda pasja jest piękna. My będziemy pływać w lipcu i sierpniu przemierzając drogę Polska - Szwecja.

      Usuń