44europa

czwartek, 15 sierpnia 2013

Skąd się biorą żaby?

Jak dziecku wytłumaczyć skąd się biorą żaby?
To proste!
Wystarczy iść na spacer po parku :-)
Brzmi to pewnie troszkę dziwnie, ale tak właśnie zaczyna się ta historia.
Moja córa coraz bardziej kocha spacerować. Wstaje rano, wygląda za okno i jeśli tylko nie pada zbyt mocno, przychodzi i pyta "Idziemy na spacer?" Oczywiście, że idziemy. Nie wolno stracić rytmu, bo może kolejnym razem już nie zapytać. Dziś wybrałyśmy się do parku, takiego zwykłego miejskiego parku z małą fontanną na środku.



Jak już jesteśmy w parku, to oglądamy wszystko dookoła nas. Zaciekawiły nas na początek wodne pajączki, które podskakując szybko poruszają się po tafli wody. Jednak jakie było moje zdziwienie, jak nagle na dnie dostrzegłam kijanki... Od razu pokazałam je Asi i wytłumaczyłam, że żabki składają jajeczka, z tych jajeczek rodzą się te małe kijanki, które wyglądają jak kulki z ogonkiem. Nastepnie kijanką rosną nóżki i zamieniają się w żabki.


Tak w żabki! A tu kic kic, waśnie pojawia się mała, chyba jeszcze nie do końca radząca sobie z kicaniem żabka. To było cudne! Gdy wskoczyła do wody, to pokazała niesamowitą technikę pływacką i ku naszemu zaskoczeniu radziła sobie znacznie lepiej niż na trawie. Dzięki niej i jej młodszym siostrą i bracią miałyśmy dziś wspaniałą lekcję biologii!
Tak właśnie udało mi się wytłumaczyć Asi skąd się biorą żabki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz