44europa

środa, 19 czerwca 2013

Godzinny sosnowiecki spacer

Dziś po pracy byłam tak zmęczona, że padłam na drzemkę. Jednak po przebudzeniu stwierdziłam, że czas na spacer. Zabrałam Asię i podreptałyśmy do parku, gdzie znajduje się Pałac Schöna. Jest to przepiękna budowla, odnowiona, w której obecnie znajduje się muzeum oraz sala ślubów Urzędu Miasta. Za budynkiem pałacowym rozchodzi sie park z alejkami i górki, które uwielbiamy z moją Asią. Można się się po nich wspinać i zbiegać.
Nie chciałabym przynudzać o historii tego pałacu, ale zapraszam na stronkę, gdzie jest wszystko opisane - http://www.muzeum.org.pl/?p=p_37

Jedyna wada, że po 18-stej tną już komary, a ja o tym nie pomyślałam i nie spsikałyśmy się żadnym rewelacyjnym wynalazkiem. Można za to od czasu do czasu zobaczyć piękne rude wiewióry biegające po drzewach. Posłuchać jak ćwierkają ptaszki.



Obecnie w Muzeum jest wystawa obrazów Starowieyskiego. Przyznam, że jak dla mnie trochę szokująca, ale pewnie niektórych zaciekawi.

 Budynek prezentuje się wspaniale.

 Odnowione rzeźbienia przyciągają uwagę.
 
 Oczywiście my z Asią ;-)

 Czarna Przemsza

PS. Ja myślę, że Sosnowiec nie jest taki zły i jest tu kilka ciekawych turystycznie obiektów. Pokażę w najbliższym czasie kolejne. Muszę jedynie wyciągnąć córę na spacer. Miłego wieczoru!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz